Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise teatis (Väo lubjakivikarjäär)_ Balrock OÜ
From: Lauri Kütt <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info transpordiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Feb 2024 13:37:29 +0200

TEATIS

Ettevõte Balrock OÜ esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile
(TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks paekivi kobestamiseks
puur-lõhketöödega Harju maakonnas Lasnamäe Linnaosas asuvas Väo
lubjakivikarjääris. Kuna lõhketööde ohuala piiridesse jäävad kolmandate
isikute omandis olevad ehitised, on Lõhkematerjaliseaduse (LMS) kohaselt
tegemist ohtlikuma lõhketööga. Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa alusel.
Ohtlikuma lõhketöö loa väljastab TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve
Amet kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja
eesmärgist kohaliku omavalitsuse üksust.

LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal
avaldada arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate
saamise päevast arvates.

Lõhatav ala on kujutatud manuses oleval joonisel musta piirjoonega.
Lõhketööde minimaalne ohuala raadius kivikildude paiskumise võimaluse
tõttu ilma leevendusmeetmeid rakendamata on 200m. Leevendusmeetmeid
rakendades on ohuala projekti kohaselt lõhatava tööfrondi ees väljatud ala
suunas 200m ja lõhatava astangu taga ja külgedele 60 meetrit, mida on
kujutatud manusesse lisatud joonisel punase katkendjoonega.

Lõhketööde ohualasse ja selle vahetusse lähedusse (200m raadiusesse)
jäävad järgnevad ehitised:

*	Peterburi tee 94k (78403:313:0003) kinnistul asuvad hooned - Reval
Stone Vara OÜ;
*	Peterburi tee 94a (78403:313:0620) kinnistul asuvad hooned - Reval
Stone Vara OÜ;
*	Peterburi tee 94b (78403:313:0002) kinnistul asuvad hooned -
Limestone factories of Estonia OÜ;
*	Peterburi tee 111 (78403:309:0800) kinnistul asuv hoone - Ilves
Haldus OÜ;
*	Peterburi tee T7 – Transpordiamet;
*	Sideehitis maismaal - Telia Eesti AS;
*	Eletrimaakaabelliin - Elektrilevi OÜ;
*	Maa-alune soojatorustik - AS Tallinna Soojus.

Täpsemalt on võimalik alaga tutvuda Maa-ameti geoportaali vahendusel:

https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/E159hnCq

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 12.02.2024
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .
Kokkuleppeliselt saab võimalikke küsimusi ja kõrvaltingimuste seadmist
arutada ka veebikoosolekul.

Lugupidamisega

Lauri Kütt

Tehnikaosakonna peaspetsialist

+372 667 2185|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, 10122 Tallinn

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet